مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
طراحی مدل انتظارات مشتریان ایرانی در راستای رشد و توسعه پلتفرم با رویکرد شبیه سازی عامل بنیان(مطالعه موردی: اینستاگرام)

رضا عامری سیاهویی؛ مصطفی کاظمی؛ امید سلیمانی فرد؛ علیرضا پویا

دوره 10، شماره 38 ، دی 1400، ، صفحه 201-236

https://doi.org/10.22054/ims.2021.60279.1946

چکیده
  یکی از با اهمیت ترین عوامل اثرگذار در درک رفتار مشتریان، شناسایی انتظارات آنها می باشد. به همین منظور این پژوهش در راستای طراحی مدل انتظارات مشتریان پلتفرم با رویکرد شبیه سازی عامل بنیان می باشد. که در ابتدا از مصاحبه نیمه ساختار یافته برای یافتن انتظارات خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان استفاده گردید. در ادامه رویه، برای خوشه بندی خودکار ...  بیشتر

آینده نگاری صنعت بانکداری با بکارگیری رویکرد سناریونویسی و ماتریس تاثیرات متقاطع

حمید بکامیری؛ محمد لگزیان؛ علیرضا پویا؛ حسین شریف

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 233-266

https://doi.org/10.22054/ims.2020.49555.1664

چکیده
  پژوهش حاضر ضمن شناسایی مهمترین شاخص‌های کلیدی مؤثر بر صنعت بانکداری، به دنبال ترسیم وضعیت بانکداری ایران در آینده می‌باشد. در این پژوهش از برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو و ماتریس تاثیر متقاطع استفاده شده است. در میان تمامی عوامل شناسایی شده، 29 عامل کلیدی موثر بر آینده این صنعت از طریق تحلیل سلسه مراتبی فازی انتخاب و سپس با تحلیل ماتریس ...  بیشتر